Ton Zandboercup 2018

Geachte leden,

De komende paar weken zullen wij inventariseren of er animo onder de leden is om net als vorig jaar de Ton Zandboercup te spelen.
De inschrijving is uiterlijk tot 1 december 2017.
De kosten van de baanhuur worden gedragen door de vereniging.
Drankjes en vervoer zijn voor eigen rekening.

Hieronder wat informatie van de NBF

Hierbij nodigen wij u uit tot inschrijving van heren-, dames of mixed teams voor de scratch en/of handicapeditie van de Ton Zandboer Cup.
Deelname aan de handicapeditie is mogelijk voor spelers met een pasgemiddelde van maximaal 179,99. Het handicappercentage is 70% van 180, met een maximum van 35. Spelers met een hoger pasgemiddelde mogen uitsluitend aan de scratcheditie deelnemen.
Aan beide edities kunnen maximaal 64 teams deelnemen.
Wanneer wij voor de handicap of scratcheditie meer dan 64 aanmeldingen ontvangen zal er een loting plaatsvinden tussen de verenigingen die 3 teams voor de betreffende competitie hebben ingeschreven.
Hierbij wordt bepaald welke vereniging niet met drie teams aan deze editie van de Ton Zandboer Cup kan deelnemen.
Een wedstrijd wordt gespeeld tussen teams van 4 personen, uitsluitend hoofdleden, over drie games, amerikaans systeem.
Na maximaal vier speelronden met uit- en thuiswedstrijden (het team met de hoogste pinfall over deze zes games plaatst zich voor een volgende ronde) mogen 4 scratchteams en 4 handicapteams deelnemen aan de finale die op zaterdag 23 juni 2018 zal worden gespeeld in een nader te bepalen bowlingcentrum.
Ex-aequo: Indien de totaalscores over zes games van beide teams een gelijke stand opleveren dient een 9e en 10 frame te worden gespeeld om te bepalen welk team zich plaatst voor de volgende speelronde.

• Speelronde 1: week 3 t/m 7 (maandag 15 januari t/m vrijdag 16 februari)
• Speelronde 2: week 9 t/m 13 (maandag 26 februari t/m vrijdag 30 maart)
• Speelronde 3: week 15 t/m 19 (maandag 9 april t/m vrijdag 11 mei)
• Speelronde 4: week 21 t/m 24 (maandag 21 mei t/m vrijdag 15 juni)

De teams worden voor de 1e speelronde geografisch in poules ingedeeld. Vervolgens wordt voorafgaand aan elke ronde geloot welk team/vereniging uw tegenstander wordt en wie er “thuis” begint.
Het team dat de eerste thuiswedstrijd heeft geloot wordt verzocht het initiatief te nemen om binnen de aangegeven periode twee data te bepalen.
De thuisspelende vereniging is verantwoordelijk voor de wedstrijdleiding en het doorgeven van de scores. Zij ontvangen hiervoor een speciaal Excel bestand die zij na afloop van de wedstrijd naar het bondsbureau dienen te sturen.
De lotingen voor een volgende speelronde zullen op een aantal woensdagen, de eerste medio december 2017, worden verricht.