BV Tholen
is op 13 februari 2015 opgericht en aangesloten bij de Nederlandse Bowling Federatie (NBF), de landelijke sportorganisatie waarin alle erkende bowlingverenigingen zijn georganiseerd.

Momenteel zijn er rond de 115 aangesloten verenigingen. BV Tholen is de jongste vereniging in de provincie Zeeland. BV Tholen speelt haar wedstrijden vanaf september 2015 in Bowlingcentrum De Thoolse Brug in Tholen, een nieuw bowlinghuis dat medio maart 2015 haar deuren heeft geopend
Bowlen als sport
Iedereen heeft weleens op een familie- en/of personeelsfeestje of zomaar als sportieve ontspanning een balletje gegooid. We noemen dit recreatief bowlen. Een hele leuke bezigheid maar met een wedstrijdelement wordt bowlen nog veel leuker en om beter te worden moet er geoefend worden om ook de techniek en tactiek van het bowlen onder de knie te krijgen. Naast het competitieve element betekent het bowlen in verenigingsverband dat men ook op een sportieve wijze snel tot sociale contacten komt.
In Nederland zijn momenteel ongeveer 15.000 sportbowlers die het bowlen in verenigingsverband beoefenen en u hoeft geen “crack” te zijn om ook hieraan mee te doen. BV Tholen is een nieuwe, jonge vereniging met enthousiaste leden die met z’n allen een fijne en gezellige vereniging vormen.
Een vereniging waar de leden zich thuis voelen en elkaar in een plezierige sfeer ontmoeten. Wie weet mogen wij u binnenkort ook als lid van onze vereniging begroeten, want ook u bent van harte welkom! Bowlen een sport voor iedereen! Bowlen is één van de sporten die je al op jonge leeftijd en tot op hoge leeftijd kunt beoefenen, een sport voor alle leeftijden.

Wij de leden van bowlingvereniging Tholen bowlen dinsdag en woensdag om 20.00 in competitieverband (Duo League), in Bowling en Eeterij de Thoolse Brug gevestigd aan de Stevinlaan 1a 4691 SM Tholen.
Gooit U ook graag een “balletje” kom gerust eens een keer kijken en maak kennis met de bowlingsport, de medewerkers van de Thoolse Brug en het bestuur van de vereniging staan u graag te woord en kunnen u meer informatie verschaffen.

Public relations BV Tholen
informeert u over allerlei zaken en over op handen zijnde activiteiten via deze website, via een nieuwsbrief of via het publicatiebord in het bowlingcentrum. Verder ontvangen alle leden 6 keer per jaar van de Nederlandse Bowling Federatie het blad Bowlen.nl.

Met vriendelijke groet,
Bestuur bowlingvereniging Tholen