Pi Or Pa toernooi:

Bowling "De Thoolse brug" staat inmiddels wel bekend om zijn kwaliteit en gezelligheid. Ook als de competities stil liggen weet de familie Schijf hoe je de mensen moet vermaken. Regelmatig worden er dus gezelligheidstoernooitjes georganiseerd in diverse spelvormen om zo de bowlers en niet-bowlers bezig te houden. Door de corona-perikelen ging het Pinkster- en Paastoernooitje van 2019 niet door en ook het Oranje-toernooitje moest er aan geloven.
Halverwege 2019 werd de eerste editie gespeeld waaraan 14 koppels deelnamen.  De koppels bestaan steeds uit 1 ervaren bowler + 1 recreatieve bowler.
Gezamenlijk trekken ten strijde voor het behalen van de leuke prijzen en natuurlijk de eeuwige roem.
Om alles een beetje eerlijk te houden wordt er na elke game gekeken of de 'handicap' aangepast dient te worden voor de volgende game.

De opperspreekstalmeester, dhr. Schijf himself, bestookt steeds de koppels met aanmoedigingen, uitdagingen en opmerkingen om zo de deelnemers te stimuleren hun uiterste best te doen. Om de sfeer te verhogen wordt er alleen maar 'foute' muziek gedraaid. Alles om de gezelligheidsmeter hee;l ver te doen uitslaan.
Er wordt nu al uitgekeken naar het volgende toernooitje maar hieronder zie je de resultaten van de 2e editie. (2021)