Jochem van Sabben traditioneel goed tijdens YET Ierland

woensdag 8 november 2017
Het is een toernooi dat altijd met grote letters in zijn agenda zal staan: Junior Irish Open, stop 3 in de Youth Euro Trophy. Ook dit jaar was Jochem van Sabben van de partij en ook dit jaar streed hij om de prijzen.

Van Sabben door
De enige die erin slaagde om de finale te bereiken was voormalig winnaar Jochem van Sabben. Met 2 pins voorsprong op Andersson uit Zweden wist hij zich als vierde voor de finale te plaatsen, waarin hij het moest opnemen tegen een Deen, een Engelsman en een Zweed. Van Sabben kende een geweldige start en versloeg met 226 en 245 zijn eerste twee tegenstanders in de Round Robin finale. Het bracht hem dichter bij de top en de eindoverwinning. Helaas bleek Marcus Christensen dit weekend een maatje te groot en ging hij er met een total pinfall van 2837 met de winst vandoor. Van Sabben mistte door 181 in de laatste game het zilver op een haar na. Met 2623 kreeg hij het brons omgehangen, waar het zilver met 2628 naar Robbie Bowden uit Engeland ging. Toch weer een knap resultaat van de Zeeuw, die waarschijnlijk alweer uitkijkt naar de editie van 2018.

Namens Bowling vereniging Tholen van harte gefeliciteerd met die knappe prestatie!